Prințul mă bagă în ceață cu identitățile și cu Eul pe care îl evocă. Stau și mă gândesc. Nu am cunoștințe de sociologie. Doar ce mi-a trecut pe la urechi și ce mi-a picat sub ochi, în vreo carte. În schimb, știu multe despre branding și identitatea corporativă. Că doar asta fac de ani de zile.

Încerc să găsesc similitudini mai pe-nțelesul meu. Și zic că fiecare om e un brand. (Eu sunt brandul Mana. Sau MAriana Ciutacu, așa cum e-n hârtii.) La construcția căruia muncim toată viața. Atât cât e ea.  Am trecut peste partea de naming (că toți avem numele înscrise în certificatul de naștere. Nu e alegerea noastră, e la impuse! Că ne place sau nu, asta este!) și peste ceea ce se numește promisiunea brandului. Avem valori (și am!), avem personalitate proprie (oho!). Ca brandurile, cum am spus! Identitatea brandului o construiește fiecare după cum îl duce capul. Sau după cum poate, nu știu… Și eu, ca și restul lumii… ce să fac?

Dar știu că identitatea unui brand se exprimă în două moduri principale: prin comunicarea si designul de brand și prin personalitatea brandului. Comunicarea și designul înglobeaza majoritatea elementelor concrete, palpabile ale identității (în cazul meu,  astea ar fi modul în care arat, mă îmbrac etc. Sunt șatenă, am o vârstă oarecare, înăltuță, vreo cincizecișicevadekile, am 36 la pantofi și haine, mă îmbrac cu ceva costume și în week-end în blugi. Ar fi multe de spus, dar nu asta e important!), în timp ce personalitatea însumează  trăsăturile de caracter și valorile asumate. (Pe-astea nu le spun!)

Deci fiecare încearcă să se comunice pe sine. Pe sine ca brand. Brandul său personal. Adică își face imagine. Cum este primită de ceilalți imaginea pe care o transmite fiecare despre sine? Sub formă de percepție.

… Și mai știu că brandurile de succes își construiesc imaginea prin coerență, unitate și continuitate. Nu sunt un brand de succes, deși sunt constantă, nu mă schimb de la o zi la alta, nu mă transform peste noapte în altceva decât mă știu. Ah! Și mai știu încă ceva: percepția este dată în urma stabilirii unei relații între brand și publicurile sale. În cazul meu, oamenii ceilalți, cu care interacționez într-un fel sau altul. La serviciu, acasă, cu prietenii, pe blog etc. Iar percepția este dată de emoții, încredere, inovație și capacitatea de a fi diferit. De a fi altfel.

If you enjoyed this post, please consider leaving a comment or subscribing to the RSS feed to have future articles delivered to your feed reader.